Pra Daftar Percuma

Revellnetwork Malaysia Jana Pendapatan Lumayan Disini!!

Saturday, April 7, 2012

Sakit Lutut


Secara umumnya, tanda-tanda seseorang mengalami koyakan pada meniskus (rawan berbentuk sabit yang terdapat di antara tulang pada sendi lutut) selepas sesuatu kecederaan adalah kesakitan pada sendi lutut, kebengkakan pada lutut (mungkin tidak ketara pada peringkat awal)dan kesukaran melakukan pergerakan penuh pada lutut tersebut.
Osteoartritis ditakrifkan sebagai kerosakan atau degenerasi pada permukaan rawan pada sendi-sendi yang mengalami proses penipisan rawan. Permukaan rawan yang nipis ini lama kelamaan akan merekah dan membentuk lurah-lurah dan pada waktu ini geseran permukaan sendi akan bertambah menghasilkan bunyi getaran dari sendi tersebut.
Tanda-tanda yang dialami merupakan kesakitan terutamanya apabila bergerak atau berjalan, kebengakan yang datang dan pergi dan kekakuan atau kesukaran menggerakkan sendi lutut sepenuhnya seperti kesukaran melakukan solat secara sempurna (duduk di atas lantai).

Produk yang boleh membantu menyelesaikan masalah sakit lulut. Antaranya :

1. Art-X (MRI-3)
# Kalsium - menambah semula jisim / ketumpatan tulang
# Magnesium - membantu penyerapan kalsium tulang dan sendi

# Boron - menguatkan sendi tulang
# Alfalfa - menurut Dr Robert Bingham (Arthiritis Clinic, Desert Hot Springs, California), alfalfa (kaya dengan magnesium dan vitamin D3) boleh mengatasi artritis jika diambil setiap hari.
# Yucca - digunakan untuk merawat masalah kesihatan termasuk psoriasis, kelumumur, keguguran rambut, sakit kulit dan lutut, radangan sendi.
# Devils Claw - pelega kesakitan semula jadi yang luar biasa. Bertindak menghalang pelepasan molekul yang merangsangkan radangan sendi.
# Akar Mexican Sarsaparilla - digunakan untuk mencegah sakit sendi
# Kapsikum - anti radang yang berkesan
# Akar Hydrangea - kuasa anti oksidan membantu menyembuhkan sakit sendi

2. Trace Mineral Drops (MRI-12)
Trace Mineral Drops merupakan air tasik Great Salt Lake, Utah (yang telah disingkirkan 99.5% Sodium) mengandungi barisan mineral dan trace mineral sebanyak 72 jenis yang amat diperlukan oleh darah, tulang dan sendi.
Setiap 20 titis Trace Mineral Drops membekalkan 260mg magnesium yang bagus untuk sendi tulang. Dr Robert Bingham merasakan bahawa semua bentuk artritis bermula dengan pemakanan yang tidak baik. Beliau merasakan bahawa dunia perubatan terlampau mengagungkan mineral kalsium, tetapi sebenarnya Magnesium adalah mineral yang benar-benar diperlukan lebih. Magnesium kini berada di barisan hadapan dalam semua bidang sains tulang.

3. Reveille Collagen (EVE-11)
Kolagen marin gred premium daripada Jepun dalam Reveille Collagen melindungi dan merangsang pemulihan anabolik padang tulang rawan sendi dan bendalir sinovia. Ia juga dapat mengurangkan kesakitan pada tangan, lengan, bahu, pinggang, lutut dan sendi lain.

No comments:

Post a Comment